Heb mijn wagen vol geladen…. - Reisverslag uit Doornkloof, Zuid-Afrika van Carin Smeets - WaarBenJij.nu Heb mijn wagen vol geladen…. - Reisverslag uit Doornkloof, Zuid-Afrika van Carin Smeets - WaarBenJij.nu

Heb mijn wagen vol geladen….

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

24 November 2017 | Zuid-Afrika, Doornkloof

Vanochtend eerst heerlijk genoten van het zonnetje bij ons hotel. We worden pas rond de middag bij de garage verwacht om te beginnen aan kampeerpoging 2. Dus eerst ons ‘dieselwasje’ gedraaid. We zullen maar zeggen; we kunnen niet zonder LG (Life’s Good).
Op ons gemakje gaan we naar de garage en zien op de weg naar de garage de zebra’s naar ons staan kijken: ‘waar bleven jullie nu gisteren?’ We beloven ze om ze zo snel mogelijk aan de andere kant van het hek te komen bewonderen. De neushoorn schijnt ook vaker bij het hek op ons te wachten, maar helaas hebben wij haar nog niet gezien.

Bij aankomst bij de garage wordt er druk gewerkt aan de camper. De versnellingsbak is gemaakt, evenals de achteruitrijcamera. We hebben goede hoop dat we ’s middags met de camper de kampeerspullen kunnen gaan halen bij de opslag en gaan kamperen bij de Rietvleidam.

Helaas verloopt de reparatie niet naar tevredenheid van Vera en het lukt niet om de camper voor sluitingstijd (op vrijdag sluiten ze, zoals meerdere bedrijven hier, om half 2) klaar te krijgen, maar wel uiterlijk morgen om 1 uur. Daarop besluiten we om in ieder geval de kampeerspullen op te gaan halen bij de opslag. Dat scheelt dan morgen weer tijd. En ja hoor, deze keer lukt het, met de huurauto halen we de opslag; met de camper waren we na 5 km gestrand, de restanten van de dieseldouche hebben we nog teruggezien op onze weg naar de opslag. We verzamelen alle kampeerspullen en dan volgt de uitdaging…. Gaat dit echt wel passen? Gelukkig is het een GRAND Hyundai.

Het is ongelooflijk, maar het past er allemaal in. Al zit ik wel ingebouwd tussen de wielblokken en onze rugzakken. Dus rijden we met onze huurauto totaal vol gepakt terug naar het hotel. Morgenochtend gaan we voor kampeerpoging 3. Hopelijk is 3 keer scheepsrecht.

Op naar het volgende Zuid-Afrikaanse avontuur……

• 24 November 2017 - 22:11

Vera:

We waren gewaarschuwd, maar ik had gehoopt dat je Zuid-Afrikaanse avontuur wat meer toeristisch zou zijn! Je bent nu wel echt cold turkey in het dagelijkse Zuid-Afrikaanse leven gedropt... :-D Hopelijk denk je volgende week, pffff... nog een giraf,,,, rij maar door.... oh, weer een zebra.... ;-)

Maar stiekem denk ik ook dat je ergens Afrikaans bloed hebt, want go with the flow, oh plan gaat anders, let's make a plan, gaat je hilarisch goed af... Je propt je met een big smile in "onze" Hyundai met je knieën bij je neus en je staat uren in de zon relaxt te wachten, .... working on your sun tan zeggen we dan maar!

En ik blijf me erover verbazen dat we zoveel uitdagingen tegen komen, waar we 's avonds en dagen later krom kunnen over liggen van het lachen!

• 26 November 2017 - 09:41

Janke:

Leuk en weer helemaal "bij"!
    Goeie reis en baie pret!!!