Het dondert, het bliksemt, het regent meters hier - Reisverslag uit Doornkloof, Zuid-Afrika van Carin Smeets - WaarBenJij.nu Het dondert, het bliksemt, het regent meters hier - Reisverslag uit Doornkloof, Zuid-Afrika van Carin Smeets - WaarBenJij.nu

Het dondert, het bliksemt, het regent meters hier

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

23 November 2017 | Zuid-Afrika, Doornkloof

Vandaag was de dag dat we de camper gingen uitproberen. Gisteren een heerlijk rustig dagje gedaan, inkopen bij de supermarkt voor ons kampeeravontuur en koffie drinken bij een koffietentje met Vera’s Afrikaanse vriendinnen. Kortom we zijn uitgerust en klaar voor ons Rietvleikampeeravontuur.

Na een Afrikaans ontbijt met rusks en koffie gaan we op pad. Tijdens het ontbijt hebben we genoten van alle mooie vogels en bloemen in de tuin van ons logeeradres. Bovendien zijn we nog helemaal blij, want gisteravond laat hebben we 2 stekelvarkens voorbij zien komen. Heel bijzonder. De stekels zijn een soort gekleurde mikado-stokjes, zo dik zijn ze. Bijzonder, ik had gedacht dat het gewoon haren zouden zijn. Overdag hebben we naast de vaste gasten als impala’s (met de grote M op hun billen) en duikers zelfs vijf springbokjes gezien.

Dus koffers gepakt, auto ingeladen met liters water en ander spul en we rijden naar de garage om de camper op te halen. Ai, een klein oponthoud, de camper start niet. Veiligheidsdingetje, maar is snel opgelost. We laden de camper vol en daar gaan we dan op weg naar de opslag voor alle kampeerartikelen. We moeten deze halen met de camper, want de stoelen en tafel passen onmogelijk in onze huurauto.

Helaas, zo ver komen we niet. We stranden op 5 km van de garage met een defecte versnellingsbak en foutje bij de dieselaansluitingen. Vera wordt zelfs getrakteerd op een heuse dieseldouche. Wat een lucht levert dat op. We bellen de garage en de monteur is er snel. Helaas lukt het niet om het defect compleet op te lossen, dus rijdt de monteur in de camper en wij in het ‘bakkie’ er achteraan terug naar de garage.

Tja, dus helaas geen Rietvleikamperen vandaag, maar wel een B&B in Engelse stijl gevonden als overnachtingsplek. Heel aparte plek met een paardenbak, trouwkapel, een zwembad en 2 zwanen. In plaats van het kampeervoedsel eten we bij het Turkse restaurant om de hoek, met de bijzondere naam ‘a la Turka’; een soort kasteel met oosterse versieringen, en heerlijk eten. Het is echt veel te veel, dus we vragen – heel Afrikaans - om een ‘doggy bag’.

We genieten van het eten en zijn doodop na een middag hangen in de camper. En wat zijn wij blij dat we niet kamperen, want tijdens het eten breekt er een gigantisch noodweer los boven ons met knallend onweer, watervallen aan regen en hagelstenen. Het dak van het restaurant bestaat uit golfplaten, en levert dus een hels kabaal op.

Morgen wordt gestart met de reparatie aan de camper, zodat ons testkamperen hopelijk snel een vervolg krijgt.

• 24 November 2017 - 19:59

Mien Boerekamp:

Ook dit is een avontuur...............................

• 25 November 2017 - 19:44

Judith:

Wat een avontuur zeg. Je hebt al heel wat beleeft in een paar dagen !
    Hopelijk lukt kamperen nu wel.

Succes en veel plezier samen.