Wat een prachtige sterrenhemel - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Carin Smeets - WaarBenJij.nu Wat een prachtige sterrenhemel - Reisverslag uit Hammanskraal, Zuid-Afrika van Carin Smeets - WaarBenJij.nu

Wat een prachtige sterrenhemel

Blijf op de hoogte en volg Carin

30 November 2017 | Zuid-Afrika, Hammanskraal

Een prachtige sterrenhemel

Slechts 15 km verder in Dinokeng park vinden onze overnachtingsplaats bij Willem’s Rus.
Ook nu een bijna verlaten camping; ze verwachten morgen wel veel gasten, maar deze zijn er nog niet. Gelukkig zeggen wij dan. Wij waren nl. net de drukte op de andere camping ontvlucht. Daar werd het vanochtend een grote drukte met een ‘function’ (feestje) en alle chalets bezet. Ik heb met verbazing gekeken naar het opzetten van de kampeeruitrusting. Dat gaat hier erg relaxed. Als vrouw zit je erbij met een boek en als man geef je opdracht waar je welke haring wil hebben en dat wordt dan voor je gedaan. Heel apart.

Dus nu zijn we weer terug in de rust en kijken vanuit onze kampeerplek uit op een waterplek. Misschien kunnen we hier nog wild voorbijzien komen.
Op de laatste dag van november is het hier snoeiheet; we zoeken echt de schaduw op. Ik neem net een verkoelende duik in het zwembad, als Vera komt aan rennen en roept dat er een giraf staat bij de waterplek. Dus snel uit het zwembad en ja hoor, hij staat er nog; heerlijk op zijn gemakje te drinken. Mooi gezicht om te zien hoe een giraf moet drinken, lijkt me nog niet meevallen.

Na ons eenvoudige avondmaal genieten we tot laat van de rust. We zien nog wat wild voorbij komen bij de waterplaats, maar het is te donker om ze goed te zien. En de verstralers van de camper komen net niet ver genoeg om de waterplaats goed te verlichten. Helaas deze dag en avond ook geen olifanten of leeuwen, maar wel een indrukwekkende sterrenhemel en heerlijke rust, en 3 giraffen, een zebra en een struisvogel. Het begint bij gewoon te worden… o alweer een zebra.

’s Nachts breekt er een fiks onweer los; gelukkig blijft de camper droog; dus we hebben het camperdak goed waterdicht gemaakt. Vera doet het echte kluswerk; ik ben klusmaatje en help met het denken in oplossingen. We verheugen ons op de heerlijke warme douches, maar helaas komt er alleen koud water uit de douches. Oef, dat is wel even wennen, maar gelukkig warm je snel weer op met een dagtemperatuur van rond de 30 graden.

We sluiten onze safari-testrit af met een grote schoonmaakbeurt van de camper. Op naar de Afrikaanse braai en de laatste check-up van de camper door de garage.