Beautiful birds - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Carin Smeets - WaarBenJij.nu Beautiful birds - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Carin Smeets - WaarBenJij.nu

Beautiful birds

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

20 November 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

Daar gaan we!
We zijn keurig op tijd op Schiphol, heel bijzonder voor ons zonder ons Limburgs kwartiertje. Alles gaat vlot, van bagage inchecken tot aan de paspoortcontrole en het boarden. Toch vertrekken we met ruim een half uur vertraging vanaf Schiphol. De tv’tjes blijken nl. niet te werken, en zijn uiteindelijk toch ook niet aan de praat te krijgen. Toch vliegt de reis voorbij, we hebben prettig reisgezelschap en gezellige stewardessen aan boord. De piloot geeft extra gas en de blauwe vogel landt mooi op tijd in Nairobi, Kenia.
Hier hebben we een overnachting gepland, om de volgende ochtend vroeg naar Johannesburg door te vliegen. Helaas moeten we op het vliegveld veel geduld hebben voor we uiteindelijk het benodigde visumstempel in ons paspoort hebben. Maar daarna worden we uiterst snel naar ons hotel gebracht. Wat een luxe! Er wachten hier zelfs verse rozen op ons. Rond 00.00 uur duiken we opgefrist ons bed in.
Na een heel korte nacht zijn we om half 6 alweer op het vliegveld. Niet zo fris en fruitig als gehoopt, maar gelukkig is onze ruimbagage vanaf Schiphol meteen door geboekt naar Johannesburg, dus hebben we alleen onze handbagage door de controles te krijgen. Voor ons gaat dat lekker vlot, al blijken de dropjes deze keer voor wat oponthoud te zorgen en blijft de camera per ongeluk zitten in de rugzak, maar blijft daar onopgemerkt. Toch apart die security checks.
Vanuit een regenachtig Kenia vertrekken we mooi op tijd en komen we na 4 uur vliegen aan in zonnig Johannesburg. Paspoortcontrole, visa, bagage ophalen bij de band. Alles verloopt hier vlot. Het voelt hier echt als zomer. Zonnebril op, zalig!
We halen de huurauto op en rijden naar ons logeeradres in Pretoria. Onderweg raak ik onder de indruk van de soms Italiaanse aandoende Zuid-Afrikaanse vergezichten. We acclimatiseren deze zondag in ons gastenverblijf. En ik geniet van mijn eerste Zuid-Afrikaanse wild, een springbokkie. Maar ook prachtige vogels, fazanten komen voorbij. Je wordt er stil van; heerlijk genieten van de rust, de natuur en de heerlijke zon. De dag wordt afgesloten met een prachtige zonsondergang.

Wat een prachtige eerste dag in Afrika. Benieuwd wat de komende dagen ons gaat brengen.

• 20 November 2017 - 09:07

Mien Boerekamp:

Carin en Vera GENIET er samen van !!!

• 20 November 2017 - 11:30

Bieneke:

Oh carin het afrika virus dringt al heel langzaam bij je binnen heerlijk genieten van de natuur, het wildlife etc ben benieuwd naar je volgende verslag groet uit een somber nat en koud nederland zucht x

• 20 November 2017 - 12:04

Gerda:

Wat klinkt dat allemaal heerlijk! Mooie foto's, ik ben benieuwd naar jullie avonturen. Veel plezier!