Van Mozambique terug naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Carin Smeets - WaarBenJij.nu Van Mozambique terug naar Zuid-Afrika - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Carin Smeets - WaarBenJij.nu

Van Mozambique terug naar Zuid-Afrika

Door: Carin

Blijf op de hoogte en volg Carin

03 December 2017 | Zuid-Afrika, Pretoria

We hebben afgesproken om met vrienden van Vera bij te praten bij het restaurant Taste4Mozambique. Een aparte locatie met een strandgedeelte met picknicktafel en zand op de grond; deze zondagmiddag is het daar een beetje druk met families, dus we verhuizen naar de voorkant om onder de parasol bij te kletsen.
Mooi en bijzonder om hun reisverhalen te horen en ook een inkijkje in hun Zuid-Afrikaanse leven te krijgen. Het eten is heerlijk; al sla ik het aanbevolen voorgerecht van gekruide kippenlevertjes toch over. De T-bone steak is meer dan voldoende voor mij. Deze keer hoef ik geen gebruik te maken van de hier gebruikelijke ‘doggy-bag’. Ook nu kies ik voor een glas cola voor erbij; dat houdt tot op heden de darmen goed rustig.

Na deze heerlijke relaxte zondagmiddag komen we bij in ons super-de-luxe hotel. We koelen af in het zwembad; om half 7 ’s avonds is het nog 27 graden dus een verkoelende duik in het zwembad is zalig. ’s Avonds barst er wederom een knallend onweer los gevolgd door fikse regenbuien. Het betekent wel dat de tv ermee ophoudt, evenals het internet, maar wij zitten droog en hebben een heerlijk bed om bij te komen.

Na het ontbijt gaan we op pad naar ons volgende logeeradres, waarbij we tot aan onze terugvlucht zullen blijven en waar we ook onze reis zijn begonnen. Voor ons heel luxe, ze hebben er een huishoudster die onze was al eerder heeft gewassen en hopelijk ook nu nog tijd heeft om onze kampeerwas weer te wassen. Dan kunnen er ook weer spullen fris terug de camper in.

• 04 December 2017 - 09:41

Mien Boerekamp:

Wat een belevenissen en indrukken ............................................

• 05 December 2017 - 18:40

Pauline :

Goede reis terug!

• 06 December 2017 - 12:10

Gerda:

Wat een heerlijke reis hebben jullie gemaakt. Leuk verslag en mooie foto's. Het zal wel weer even wennen worden in Nederland, ben ik bang... Veilige thuisreis gewenst!